See postitus on neile emadele, kes kas peamiselt või ainult pumpavadki rinnapiima välja.

Kuidas suurendada välja pumbatava piima kogust?
  • Rinnapiima peaks välja pumpama vähemalt 8 korda ööpäevas, rinnapiima koguse suurendamiseks oleks hea kui isegi 10-12 korda. Võid pumbata päeval 2-2,5h järel ja öösel 3-4h järel (piima koguse suurendamiseks 1,5-2h tagant päeval ja 2,5-3h tagant öösel). Keskmiselt võiksid kulutada piima välja pumpamiseks 20-30 minutit. Seda ka siis kui piima ainult piiskhaaval nõrgub või üldse mitte.
  • Piima kogus võib olla suurem ka öösel. Kui see sulle sobib, siis võid ka näiteks vastu hommikut tihedamini pumbata ja siis magada päeval või õhtul varem voodisse minna.
  • Kontrolli üle pumpa kinnitused, lehtri suurus ja pumba võimsus. Pumba võimsus peaks olema sellise tugevusega, et tunned, et tõmbab tugevasti (ja piim tuleb välja), aga mitte valusalt. Pumpamine ei pea olema valus.
  • Proovi maraton pumpamist.
Mis on maraton pumpamine?

Maraton pumpamine imiteerib tita käitumist piima tellimise perioodil rinnapiima koguse suurendamiseks.

Kuidas maraton pumpamine käib?
  • Asenda 1-2 pumpamiskorda ööpäevas maraton pumpamisega.
  • Jätka pumpamist ka siis, kui enam üldse piima ei tule. See annabki su kehale märku, et nõudlus on suurem ja tuleb juurde toota.
  • Enne pumpamist ja pumpamise ajal masseeri rinda, et piim paremini välja tuleks. Võid rinda ka soojendada.
  • Suurenda vedelikutarbimist ja söö regulaarselt.
  • Oota tulemust 2-3 päeva pärast.

 

 

Kas oled proovinud maraton-pumpamist ja kuidas mõjus? Milline on sinu kogemus pumpamisega? Tule jaga oma nippe minu facebooki lehel või saada oma lugu kiri@mariannetobro.ee.

 

Autor
Marianne Tobro

Peretoetaja, doula

Kuupäev
25. 01. 2018

Telli teavitus uutest postitustest

Kellelegi ei meeldi spämm. Ma ei saada sulle jama.

Blogi

Praktilised nõuanded imetamisest ja emadusest
Kuidas beebi ja väikeste laste kõrvalt rohkem liikuda?

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 25. 07. 2019

Väga raske on väikeste laste kõrvalt leida seda hetke, et lisaks kõigele muule tegeleda veel trenniga. Minul küll vähemalt on! Sellepärast palusin liikumisnõustaja Riinal kokku panna blogi postitus ideedega, et kuidas võiks rohkem liikumisvõimalusi leida igapäevastes tegevustest.

14 mõtet emotsionaalselt raskest sünnitusest taastumiseks

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 11. 07. 2019

Kui sünnituskogemus teeb katki.

Kui sünnituskogemus jätab sügavad haavad

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev:

Miks mõnikord läheb aga nii, et haigla uks jääb seljataha, õmblused paranevad ja beebi kasvab, aga sünnituskogemus endiselt kummitab? Miks ei kao ära valu, kui beebi on rinnale pandud?