Tegin fb’sse sama pealkirjaga postituse ja kuna sinna tuliveel lisaks palju häid mõtteid, siis tahan seda ka oma blogis jagada, et seepüsivamalt alles jääks ja kaugemale leviks. 🙂 Ma mäletan, kui ma selle teemaesimest korda oma webinari sisse võtsin. Ma nii kartsin, et nüüd mindloobitakse küll kividega, aga samas tundsin, et see on nii oluline teema,millest rääkida. Ma ju teadsin, et kui minul on seda muret olnud ja minuklientidel on seda muret olnud siis peab olema neid vanemaid veel, kes leiakssellest rääkimisest toetust. Natuke kivisid (kurjad kirjad sotsmeedias) sainka, aga see on väike tilk selle kõrval, kui vajalik on sellest rääkimine.

Suurem enamus vanemaid on varem või hiljem endast välja läinud. Sellepärast on sellistest asjadest rääkimine ka oluline, et mitte üksi jääda, saada toetust ja leida enda jaoks toimivad lahendused, kuidas aidata iseennast ja seeläbi ka oma last. Stressirohkes olukorras ärritumine on inimlik, aga täiskasvanu kohustus on endaga tegeleda, et see ärritumine poleks kahjulik endale või ümbritevatele.

Kuidas ennast aidata, kui tunned, et kaas lendab kohe pealtära?

Ta ei nuta sinu peale.

Ole väga teadlik sellest, et laps ei nuta sinu pihta, ta einuta sinu peale. Jube raske on jääda rahulikuks kui tekib tunne, et keegikarjub sinu peale. Beebi aga ei karju sinu peale – ta väljendab oma muret, sestmuudmoodi ta ei oska. Ta ei püüa olla raske või teha sinu elu raskeks. Talihtsalt ei saa endaga veel paremini hakkama.

Beebi nutt ei ole maailma lõpp.

Mõnikord ta lihtsalt nutabki ja sa ei saagi teada, miks. Olekohal, aita endal rahulikuks jääda ja toeta beebit. Igat nuttu ei peagivaigistama ja mõnikord on väga hea nutuga suur emotsioon välja saada. Mõnikordsa ei saagi tema muret ära lahendada kohe. Toeta oma beebit süles hoidmise,kallistuste, paitamise või laulmisega. Sellest piisab, et sa tema jaoks olemasoled! Või kui kiire reageerimine on raske näiteks teise lapse eest hoolitsemisetõttu, siis hüüa talle, et emme kohe tuleb või emme teeb selle ära ja siistuleb kohe sinu juurde.

Vesi rahustab.

Vesi on paljudeleväga rahustav. Pese käsi külma veega. Joo vett. Võimalusel mine dussi alla.Mine lapsega koos vanni.

Mine pissile.

Tegele teadlikultsellega, et sinu põhivajadused oleksid täidetud. Sinu nöör on palju lühem, kuitunned end ebamugavalt ja enesetunne on halb. Jah, tihti ei ole see nii lihtnesaada palju rohkem unetunde, aga mõtle siis sellele, et tunneksid end mugavaltnii palju kui võimalik – mugavad riided, võta pehme pleed peale. Pane lapsturvaliselt voodisse ja mine käi wc-s ära. Ja väga oluline – söö hästi, joohästi. Joo vett, teed ja kohvi, kui soovid ja seda naudid. Tee nii, et koguaegoleks külmkapist midagi kiirelt võtta, kui on raskem päev ja midagi valmistadaei jõua. Hoolitse selle eest, et tunneksid end võimalikult mugavalt ja hästi,siis on kergem ka vastu pidada rasketele hetkedele.

Pane muusika käima või laula.

Kui sa muudkui ketradoma peas seda, et miks ta juba ei rahune ja mis tal viga on, siis on väga kergeennast ise veel rohkem närvi ajada. Laulu ümisemine või vaikse rahuliku muusikakuulamine võib abiks olla nii sulle enda rahustamisel kui ka seeläbi lapsele.

Hinga sügavalt jaaeglaselt.

Beebi tunnetab sinu hingamise ja südamelöökide järgi sinu meeleolu ja tihti ongi beebil väga raske rahuneda, kui olete juba mõlemad närvis. Üks hetk oletegi suletud ringis, kus sina oled närvis, sest beebi oli närvis, aga tema mure sai ammu lahendatud ja nüüd ta on närvis juba lihtsalt sellepärast, et sina oled närvis ja kõik on närvis ning keegi ei saa aru, miks. Saad aidata beebil (või vähemalt endal) rahuneda kui teadlikult hingad sügavamalt ja aeglasemalt. Pane silmad kinni ja kujuta ette, kuidas kõik pinge ja stress koguneb sinu kopsudes oleva õhu juurde ja koos pika välja hingamisega läheb kõik pinge koos õhuga sinu kehast välja. Küsi külalt fb grupist võid leida ka minu sisse loetud harjutuse pinge välja hingamiseks. Proovimine halba ei tee!

Ole kursis!

Heaks abiks on kindlasti ka see, kui tead, miks su beebi rahutu võib olla. Uuri kirjandust või kuula loenguid lapse arengu ja tema nutu mõistmise kohta. Hea abiline võib olla ka wonder weeks telefoniäpp, mis sinu lapse vanuse järgi ütleb ära, mis mure teda parasjagu vaevamas võib olla.

Loe ka ideid, mida teha, kui beebi nutab.

Aitäh oma nippide ja ideede jagamise eest nii minu fb-s kui ka instas! 🙂

Autor
Marianne Tobro

Peretoetaja, doula

Kuupäev
21. 10. 2019

Telli teavitus uutest postitustest

Kellelegi ei meeldi spämm. Ma ei saada sulle jama.

Blogi

Praktilised nõuanded imetamisest ja emadusest
Ma tegin oma lapsele unekooli…

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 19. 11. 2019

Minu lugu sellest, kuidas ma oma lapsele unekooli tegin ja miks lapse kaissu võtmine ainsa soovitusena pole piisavalt hea.

Kuidas beebit rahustades ise rahulikuks jääda?

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 21. 10. 2019

Suurem enamus vanemaid on varem või hiljem endast välja läinud. Sellepärast on sellistest asjadest rääkimine ka oluline, et mitte üksi jääda, saada toetust ja leida enda jaoks toimivad lahendused, kuidas aidata iseennast ja seeläbi ka oma last.

Milline on ülitundlik beebi?

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 26. 09. 2019

Sinu tita nutab pidevalt? Su beebile ei meeldi vanker, autosõit ega suured seltskonnad? Peale seltskonnas käimist on nuttu palju ja uinumine tundub võimatu? Teda on raske rahustada ja magama saada?