Tänapäeval on nii palju erinevaid dieete ja soovitusi toitumise kohta, et pea hakkab ringi käima. Küll on halb piim ja liha ning siis järgmine hetk on halb juba spinat, sest see kogub endasse mürke jne. Imetamisnõustajana on mul kurb kuulda, kui emadele on jäänud mulje, et nad peavad end kuidagi väga karmilt piirama end sellepärast, et nad imetavad. Kõige hullem on olukord, kus ema arvab, et ta peab pidama “tatradieeti” või muud sarnast karmi piirangut sellepärast, et kõik muu tekitab lapsele gaase. Selline enda piinamine ei ole üldse vajalik, kasulik ega jätkusuutlik.

Ema ei pea oma toitumist imetamise ajal piirama. Tervislik ja mitmekülgne toitumine aitab beebil harjuda erinevate maitsetega juba rinnapiima kaudu ja see aitab tal leppida hiljem erinevate maitsetega siis kui ta sööb juba ise lisatoitu. Seega, järgi üldiseid tervisliku toitumise põhimõtteid (mitmekülgsus!) ja söö seda, mis maitseb. Söö köögivilju ja söö puuvilju. Mitmete allikate väitel ei põhjusta kapsa, kaunviljade ja puuviljade söömine lastele rohkem gaase. Kõigil inimestel on gaasid, aga beebidel on nõrkade kõhulihaste ja ebaküpse seedimise tõttu nendega keeruline hakkama saada. (Kuidas gaasivaludes beebit aidata – sellest kirjutan järgmises postituses.)

Vältima peab vaid toitusid, millele on sul endal või lapsel allergia. Beebi allergia sümptomiteks on verine väljaheide, lööve nahal või üldine rahutus. Beebi ei ole allergiline mitte ema rinnapiima vastu, vaid selle toidu vastu, mida ema on tarbinud. Sel juhul on põhjendatud nende toiduainete menüüst välja jätmine, aga mitte oma menüü liigne piiramine. Allergia põhjustajatele jälile jõudmine võib olla väga keeruline, ma tean. Minu teisel lapsel tekkis juba mõne nädalasena nahalööve ja oli aeg, kus ma olin ka nii meeleheitel, et mõtlesin, et ainus variant on pudelitoidule üle minna. See pole aga lahendus, sest kui lapsel on nõrk seedimine, siis teeb rinnapiimast loobumine lapse jaoks olukorra veel keerulisemaks, sest just rinnapiim on lapsele palju kergemini seeditavam kui segu ning piimasegu andmine ise on ka allergiarisk. Allergiate väljaselgitamine on võimalik ja tehtav ka ilma äärmuslikke dieete pidamata.

Seega, kui sul on mure lapse gaaside, allergiate või talumatustega, siis “tatradieet” ei ole lahendus. Kui sul on vaja abi, et välja selgitada, mis põhjustab sinu lapse hädasid, siis kirjuta mulle ikka marianne@mariannetobro.ee ja hoia silma peal minu facebooki lehel, sest igal teisipäeval postitan ma sinna infot, nippe ja nõuandeid imetamise ja emaduse kohta. Veebruari ja pooled märtsi postitused saavadki olema ema toidu ja joogi kohta.

Kui sind huvitab, kuidas gaasivaludes beebit aidata, siis liitu ka minu blogi listiga ja saad teavituse uue postituse ilmumise kohta.

Autor
Marianne Tobro

Imetamisnõustaja,
Kogemusnõustaja

Kuupäev
07. 02. 2018

Telli teavitus uutest postitustest

Kellelegi ei meeldi spämm. Ma ei saada sulle jama.

Blogi

Praktilised nõuanded imetamisest ja emadusest
Imetamine, üritustel käimine ja alkohol

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 21. 06. 2018

Soov veeta lõbusalt aega koos teiste täiskasvanutega ei ole isekas. Kas võiks võtta ka veidi alkoholi? Lisatud ka minu lemmikud alkoholivabade jookide ja kokteilide retseptid.

6 olulist asja, mida imetamise kohta teada juba enne sünnitust

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 16. 06. 2018

Tavaliselt lapseootel naised valmistavad end ette sünnituseks, aga imetamiseks mitte nii väga ning ette tulevad raskused võivad tulla siis üllatusena. Imetamine on õpitav oskus ja siin on kirjas mõned olulised asjad, et harjutamine kergemalt tuleks.

Mida tähele panna kui toidad beebit pudelist

Autor: Marianne Tobro

Kuupäev: 12. 06. 2018

Pudelist toitmisel on ka mõned olulised asjad mida teada, et vältida beebi ületoitmisega seotud terviseriske ja et täidetud saaksid ka muud beebi vajadused, mis tavaliselt rinnaga toidetud lastel imetamise ajal täidetud saavad.